תולדות המהפכה הדיגיטלית

תולדות המהפכה הדיגיטלית

בשנות ה-90 של המאה ה -20 החלה מהפכת התקשורת הדיגיטלית, מהפכת המדיה הדיגיטלית כפי שאנו קוראים לה, ושינתה סדרי עולם. כמו בכל מהפכה השינוי שהביאה היה מהיר ואלים ובעל השלכות מרחיקות לכת על עתידם של עסקים וארגונים שונים.

14.07.16 מאת ד"ר יניב לויתן

עד לעשור הראשון של שנות האלפיים שלטו בחנויות המדיה מותגים כגון ענקית המוזיקה Tower Records וענקית הווידאו  Blockbusterאולם בעקבות מהפכת המדיה, טכנולוגיית הווידאו כבר לא היתה רלוונטית.

חברת Tower Records נאלצה לשנות את אופי החנויות, להגדיל את מגוון המוצרים מצד אחד ולהקטין את שטחי המסחר בחנויות) מצד שני. למרות זאת היא לא צלחה ובשנת 2006 נסגרו כל סניפי הרשת.

אפשר לומר שתהליך התפתחות המדיה הדיגיטלית הוא תהליך אבולוציוני, וככזה ככל שהמדיה התפתחה והשתכללה מינים מסויימים התאימו עצמם לשינוי או פשוט נכחדו. חברות כמו Tower Records ו-  Blockbuster במתכונתן הישנה, הן הדינוזאורים בתהליך האבולוציה של מהפכת המדיה הדיגיטלית. על מנת לשרוד את מהפכת המדיה הדיגיטלית היה על חברות רבות הפעילות בשוק להתאים את עצמן לשינויים אחרת גם הן ייכחדו.

מהפכת המדיה הדיגיטלית עדיין בעיצומה, ככל שיותר אנשים ישתמשו במדיה הדיגיטלית, כך השפעתה תגדל. מהפכת המדיה הדיגיטלית משנה את האופן שבו הלקוחות צורכים מוצרים ושירותים. מצד אחד הצרכן משפר ומשכלל את יכולתו לבצע מחקר קודם לרכישה ומצד שני הנגישות למידע מאפשרת לו להיחשף לחלופות ולהשוות מחירים. לאחר שהלקוח אסף את המידע הדרוש לו, כל מה שעליו לעשות הוא ללחוץ על כפתור ההזמנה או הרכישה, למלא מספר פרטים והרכישה הושלמה.

סביר להניח שבשנים הקרובות ענפי מסחר מסורתיים כגון ענף התיירות וענף הביטוח יעמדו בפתחם של שינויים מרחיקי לכת אם לא לומר זעזועים חמורים, בעקבות כניסתה של המדיה הדיגיטלית אל זירת המסחר.

אפילו חברות ענק כמו חברת Microsoft צריכות להתמודד עם האתגרים הללו. באופן שוטף חברת Microsoft משנה ומעדכנת את מערכות ההפעלה שלה, לרוב העדכונים היו פחות או יותר קוסמטיים, ולא נעשו שינוים מהפכניים בין גרסאות מערכת ההפעלה השונות. באוקטובר 2012, השיקה חברת Microsoft את מערכת ההפעלה Windows8, מערכת ההפעלה הראשונה מתוצרתה שמותאמת לשימוש במכשירים הניידים כגון מחשבי לוח וטלפונים חכמים.

בתהליך האבולוציה של המהפכה הדיגיטלית גם המחשבים הנייחים, מחשבי ה-PC, מחשבי השולחן והמחשבים הניידים הרגילים נמצאים בסכנת הכחדה. התחזיות הן כי בשנים הקרובות ימכרו פחות ופחות מכשירים נייחים ויותר ויותר מכשירים ניידים, לכן אפילו חברת ענק כמו Microsoft היתה חייבת לעדכן את מערכות ההפעלה שלה כדי להשתלב בסביבה הדיגיטלית החדשה.

חשוב מאוד שנבין את תפקידם של המתחרים בפעילותו השוטפת של העסק שלנו. כדי להכיר אותם כראוי, עלינו להכיר את העולם המרתק של המודיעין התחרותי

קרא עוד >

איך משנות העוזרות החכמות את עולם השיווק? כיצד נתכונן לבואן של סירי ואלקסה? למה הכוונה עידן ״אפס הקלקות״ וכיצד הוא ישפיע עלינו?

קרא עוד >
<

לקבלת מאמרים נוספים שישפרו את פעילותכם השיווקית, הרשמו לניוזלטר