מודיעין תחרותי

מודיעין תחרותי

חשוב מאוד שנבין את תפקידם של המתחרים בפעילותו השוטפת של העסק שלנו. כדי להכיר אותם כראוי, עלינו להכיר את העולם המרתק של המודיעין התחרותי

18.2.19 מאת ד״ר יניב לויתן

המתחרים יכולים לשנות לגמרי את הפעילות העסקית שלנו!

הם קשורים בצורה ישירה למחיר, למוצר, לשירות וכמובן לבידול שלנו.
כחלק מהבנת חשיבותם של המתחרים, חשוב מאוד שנכיר את סוגי התחרות.

אנחנו יכולים לחלק את המתחרים ל 4 קבוצות:

מתחרים ישיריםיש להם מוצר דומה למוצר שלנו והם פונים לקהל שלנו.

מתחרים עקיפיםהפיתרון שהם מציעים דומה לפיתרון שלנו, הם פונים לקהלים שונים משלנו.

מתחרים פוטנציאלייםמציעים פיתרון שונה מהפיתרון שלנו, הפיתרון יכול להיות רלוונטי לקהל היעד שלנו.

מתחרים תחליפייםמציעים פיתרון הקשור לתחום שלנו, לקהל יעד אחר.

כדי להמחיש את המושגים, בואו נניח כי יש לנו חברה לניקוי בריכות.

המתחרים הישיריםיציעו שירותי ניקוי בריכות בדיוק בשכונות בהן אנו פעילים.

המתחרים העקיפיםיציעו שירותי ניקוי בריכות בשכונות מרוחקות מאלו בהן אנו עובדים.

המתחרים הפוטנציאלייםמוכרים רובוט לניקוי בריכות.

מתחרים תחליפייםאלו יכולים להיות קליפים ביוטיוב המלמדים כל אחד כיצד לנקות את הבריכה בעצמו.

במסגרת המידע התחרותי שאנו אוספיםכדאי שנלמד מה מצבו של כל מתחרה, לאן הוא מכוון, והאם הוא עלול להפוך ממתחרה עקיף, ופוטנציאלי לישיר.

המתחרים ינצלו הזדמנויות ועלולים להפתיע אותנו במהלך מהיר ומשמעותי.

לכן, כדאי שתכירו את העולם החשוב של המודיעין התחרותי ותערכו בהקדם לפני כל שינוי.
תפקידו של המודיעין התחרותי competitive intelligence, להביט החוצה, אל הסביבה התחרותית ולהעניק לנו תמונת מצב ברורה על התחרות ועל כיווני הפעילות של המתחרים.

אדוארד סנודן, אחד האנשים המרתקים של עידן המהפכה הדיגיטלית. כיצד עלינו להתייחס אליו: גיבור / נבל? מוזמנים להקשיב לראיון בנושא שקיימתי עם דודו ארז

קרא עוד >

ההונאה היא חלק בלתי נפרד משדה הקרב. כיצד תרמו קוסמים להצלחת בעלות הברית במאבק לשחרור אירופה? כיצד משתמשים בכלי הלוחמה הפסיכולוגית בשדה הקרב? שיחה בנושא עם גידי גוב ברדיו תל אביב

קרא עוד >
<

לקבלת מאמרים נוספים שישפרו את פעילותכם השיווקית, הרשמו לניוזלטר