מודיעין תחרותי

מודיעין תחרותי
חשוב מאוד שנבין את תפקידם של המתחרים בפעילותו השוטפת של העסק שלנו. כדי להכיר אותם כראוי, עלינו להכיר את העולם המרתק של המודיעין התחרותי
18.2.19 מאת ד״ר יניב לויתן
המתחרים יכולים לשנות לגמרי את הפעילות העסקית שלנו!
הם קשורים בצורה ישירה למחיר, למוצר, לשירות וכמובן לבידול שלנו.
כחלק מהבנת חשיבותם של המתחרים, חשוב מאוד שנכיר את סוגי התחרות.
אנחנו יכולים לחלק את המתחרים ל 4 קבוצות:
מתחרים ישירים – יש להם מוצר דומה למוצר שלנו והם פונים לקהל שלנו.
מתחרים עקיפים – הפיתרון שהם מציעים דומה לפיתרון שלנו, הם פונים לקהלים שונים משלנו.
מתחרים פוטנציאליים – מציעים פיתרון שונה מהפיתרון שלנו, הפיתרון יכול להיות רלוונטי לקהל היעד שלנו.
מתחרים תחליפיים – מציעים פיתרון הקשור לתחום שלנו, לקהל יעד אחר.
כדי להמחיש את המושגים, בואו נניח כי יש לנו חברה לניקוי בריכות.
המתחרים הישירים – יציעו שירותי ניקוי בריכות בדיוק בשכונות בהן אנו פעילים.
המתחרים העקיפים – יציעו שירותי ניקוי בריכות בשכונות מרוחקות מאלו בהן אנו עובדים.
המתחרים הפוטנציאליים – מוכרים רובוט לניקוי בריכות.
מתחרים תחליפיים – אלו יכולים להיות קליפים ביוטיוב המלמדים כל אחד כיצד לנקות את הבריכה בעצמו.
במסגרת המידע התחרותי שאנו אוספים, כדאי שנלמד מה מצבו של כל מתחרה, לאן הוא מכוון, והאם הוא עלול להפוך ממתחרה עקיף, ופוטנציאלי לישיר.
המתחרים ינצלו הזדמנויות ועלולים להפתיע אותנו במהלך מהיר ומשמעותי.
לכן, כדאי שתכירו את העולם החשוב של המודיעין התחרותי ותערכו בהקדם לפני כל שינוי.
תפקידו של המודיעין התחרותי competitive intelligence, להביט החוצה, אל הסביבה התחרותית ולהעניק לנו תמונת מצב ברורה על התחרות ועל כיווני הפעילות של המתחרים.