הרצאה בנושא חדשנות

הרצאה בנושא חדשנות

החדשנות היא מרכיב מפתח בצמיחתו של כל עסק. מהי חדשנות? כיצד מפתחים תרבות מוכוונת חדשנות בארגונים?

5.10.21 מאת ד״ר יניב לויתן

בזמנים בהם הקבוע היחיד הוא השינוי, חדשנות היא מרכיב יסודי בצמיחתו של כל עסק. בואו נצא רגע מתחום הקלישאות.
מהי חדשנות?
מה ההבדל בין חדשנות ליצירתיות?
כיצד מפתחים חשיבה חדשנית?
האם כל ארגון יכול לשלב חדשנות כחלק מהפעילות השוטפת? האם זה חשוב להיות מוכוון חדשנות?

מכיוון שכל אלו שאלות קריטיות, ארזתי אותן וכמובן את התשובות עבורן בהרצאה בנושא חדשנות, אשמח לשתף כאן מספר תובנות מתוך ההרצאה. בזמן שחדשנות היא באזז וורד שעושים בו שימוש ללא הרף, הפעולה עצמה קריטית לפיתוח העסקי. מדוע? ישנן מגוון סיבות, ולצורך הדיון הנוכחי אתמקד ביחס שלנו למוצרים הקיימים. כדי שנבטיח את המשכיות הפעילות שלנו, עלינו לוודא כי ביכולתנו להציע מוצרים רלוונטיים לקהל היעד גם בעתיד הקרוב. קחו לדוגמה את חברת אפל. בכל פעם שאפל משיקה מוצר חדש, טלפון חכם, אזניות, אתם יכולים להיות בטוחים שהמוצר הבא בתור, זה שאמור להיות מושק בעוד שנה, כבר נמצא בפיתוח או בתהליך הייצור.

למוצרים רבים תאריך תפוגה, אם בשל שינוי העדפות הלקוחות, שינויים טכנולוגיים, דמוגרפיים וכו׳.
ומכאן חוזרת השאלה, איך נתכנן, ונכין את המוצרים הרלוונטיים לשינויים שאנו חווים?
האם חדשנות היא יצירתיות?

יצירתיות נמצאת בלב הפעילות החדשנית. אבל, יצירתיות לכשעצמה, לא תורמת לעסק שלנו. רק כאשר אנו מפתחים מנגנון המתרגם את היצירתיות למודל עסקי שניתן להרוויח ממנו, אז היצירתיות משתלמת. חדשנות היא יצירתיות פרקטית, יצרתיות שבסופה מנגנון רווח.

כיצד מפתחים חשיבה חדשנית? בהרצאה בנושא חדשנות אני מציג מודלים לפיתוח חשיבה חדשנית ומגבה את המודלים דרך ניתוח דוגמאות של החברות הגדולות בעולם והאופן שבו הן מייצרות חדשנות באופן קבוע. יכולת זו, פיתוח חשיבה חדשנית הוכיחה את עצמה כגורלית בעידן הקורונה. עם פרוץ המגפה, עסקים רבים מצאו את עצמם ב״שטח עוין״, רחוק מהלקוחות, רחוק מאזורי הנוחות. חברות אשר פיתחו תרבות מוכוונת חדשנות צלחו את אתגר הקורונה בהצלחה רבה יותר, מאשר חברות שלא השכילו לפתח את החשיבה החדשנית מבעוד מועד. הכלים הדיגיטליים מוסיפים יכולות רבות הן בקבלת החלטות לגבי כיוונים חדשניים אליהם נכוון, והן לביצוע המהלך החדשני. במידע הנאסף בערוצים הדיגיטליים, באנליטיקס מ: האתרים, האפליקציות, הרשתות החברתיות, טמון המפתח לקבלת ההחלטות העסקיות. נוכל ללמוד מי הלקוחות העיקריים, מה העדפות שלהם, במי אנו מטפלים בצורה נכונה, אל מי עוד נוכל לפנות באופן נכון ומדויק. לאחר ניתוח המידע, נוכל לכוון את מהלכי החדשנות שלנו בצורה נכונה יותר, כזו שתקטין את מרכיב הסיכון.

במסגרת ההרצאה אני מציג את הפתרונות החדשניים של מותגי על כדוגמת:
דיסני אשר כותבת מחדש את חוקי המשחק, תוך סילוק שחקני ענק בתחום
מרצדס שלקחו את הכלים הדיגיטליים למקום חדש לגמרי
טסלה – שמציגה דוגמאות מרתקות למהלכים חדשניים

החדשנות היא מרכיב מפתח בצמיחתו של כל עסק. מהי חדשנות? כיצד מפתחים תרבות מוכוונת חדשנות בארגונים?

קרא עוד >

חברת טסלה מציגה מהלכים שיווקיים פורצי דרך וחשיבה אסטרטגית מרתקת. צפו בד״ר יניב לויתן מרצה בנושא.

קרא עוד >
<

לקבלת מאמרים נוספים שישפרו את פעילותכם השיווקית, הרשמו לניוזלטר