האסטרטגיה השיווקית של טסלה

האסטרטגיה השיווקית של טסלה

חברת טסלה מציגה מהלכים שיווקיים פורצי דרך וחשיבה אסטרטגית מרתקת. צפו בד״ר יניב לויתן מרצה בנושא.

18.7.21 מאת ד״ר יניב לויתן

האסטרטגיה השיווקית של חברת טסלה יוצאת דופן בכל קנה מידה. אחד האתגרים הגדולים של כל מותג הוא לעצב את תודעת הציבור, הלקוחות, לגבי מוצר חדשני ברמה משבשת. למה הכוונה מוצר חדשני המייצר שיבוש? המצאה משבשת, או אירוע משבש הוא כזה, המשנה סדרי עולם, ומאתגר את המודל העסקי הקיים. אם בעסק שלך, אם בענף שלך מתרחש אירוע משבש, עליך למצוא (וכדאי שזה יהיה במהירות) מודל עסקי חדש. לדוגמה, האייפון שיבש תעשיות כגון: ענף הצילום, ענף מכשירי הניווט, ענף נגני מוזיקה ועוד. וכעת, טסלה מייצרת שיבוש, לענף הרכב.
אנחנו, הלקוחות, נמצאים בנקודת הנוחות שלנו. אנחנו רגילים לנהוג ברכבים מבוססי דלק, רגילים לטפל בהם במוסכים רגילים, לתדלק בתחנות דלק וכו׳. טסלה מציעה לנו סגנון חיים שונה לגמרי, רכב חשמלי. ומדוע כדאי לנו לעבור לרכב חשמלי? ובכן כאן מתחיל האתגר.

כאשר מותג מתכנן אסטרטגיה שיווקית, עליו להוציא את הלקוחות מאזור הנוחות. האתגר הוא ללמד ולשכנע את הלקוחות כי דרך החיים שלהם עד כה, לא נכונה, לא מוצלחת וכי יש דרכים אחרות, טובות יותר, ראויות יותר. אבל, מן הסתם, זה לא קל ולא פשוט. כמו במקרה של טסלה. בואו נניח שאנו מתלבטים סביב רכישת רכב חדש. האם נבחר במסלול הידוע והמוכר, או, האם אנו חדשנים מספיק כדי לרכוש, בשלב הזה, רכב חשמלי של טסלה. על המשווקים לפעול על התודעה שלנו בדיוק בנקודה הזו ולספק לנו חומרים שיעזרו לנו להתמודד עם הדיסוננס וההתנגדויות. כמו למשל: איך מטעינים את הרכב? האם טווח המרחק של רכב חשמלי יאפשר לנו לקיים את שגרת החיים שלנו? כיצד מטפלים ברכב כזה? האם ישנם מספיק מוסכים, מה יהיה כאשר נרצה למכור את הרכב, האם הוא שומר על ערכו בשוק היד השניה?

במסגרת פיתוח אסטרטגיה שיווקית מתמודדים עם ההתנגדויות של הלקוחות. תפקידו של המשווק להיות שם, בכל שלב של תהליך המכירה, לטפל בהתנגדויות, לחזק את קבלת החלטת הרכישה.

אסטרטגית השיווק של טסלה מרתקת. החברה משקיעה מינימום משאבים בשיווק קלאסי ״קונבנציונאלי״, ובמקום מבצעת מהלכים יוצאי דופן. הלקוחות הרוכשים רכבי טסלה עוברים תהליך דומה ללקוחות חברת אפל הרוכשים את מוצרי החברה. במידה רבה, טסלה מוכרת ״סיפור״, ״חוויה״ הרבה מעבר למה שאנחנו מכירים כיום בתחום הרכב. לקוחות טסלה מצטרפים לקבוצה של אנשים דומים המשדרים (או מעוניינים לשדר) ערכים של חדשנות, קיימות, והתחשבות בסביבה.מה עוד עושה טסלה כדי לבסס את מעמדה כמובילה בשוק הרכב החשמלי? כיצד תורמת דמותו הססגונית של מייסד החברה אלאן מאסק?
מוזמנים לצפות בהרצאה המעניינת של ד״ר יניב לויתן בנושא.

חברת טסלה מציגה מהלכים שיווקיים פורצי דרך וחשיבה אסטרטגית מרתקת. צפו בד״ר יניב לויתן מרצה בנושא.

קרא עוד >

בהתאם לרוח התקופה, הרצאות מותאמות לעידן הריחוק החברתי. בניתי סדרת הרצאות אקטואליות לחברות, המנתחות את המצב מהזוית התקשורתית, תודעתית, פסיכולוגית

קרא עוד >
<

לקבלת מאמרים נוספים שישפרו את פעילותכם השיווקית, הרשמו לניוזלטר